Genève 2014: Mercedes-Benz S 65 AMG

Genève 2014: Mercedes-Benz S 65 AMG

Een wagen die al snel een beetje in de vergetelheid raakte na zijn introductie is de Mercedes-Benz S 65 AMG. De eerste geleverde modellen moeten nog gespot worden en zonder echt een reden te hebben wordt dit model heel anders beschouwd dan de wat rebelsere S 63 AMG. In Genève mocht dit model natuurlijk niet ontbreken en dus heeft Mercedes-Benz hem vrolijk meegenomen, wat extra aandacht kan immers nooit kwaad.

Wie dacht dat Mercedes-Benz de biturbo V12 ongemoeid heeft gelaten, heeft het mis. Hij werd bijgeschaafd, herzien en van nog meer pit voorzien om de bezitters van een oude S 65 AMG wellicht over de streep te trekken een nieuwe te kopen. 612 pk werd 630 pk, maar het aantal Newtonmeters werd ongemoeid gelaten. Deze blijven begrensd op 1.000 Nm, een hoeveelheid waarbij je je af kunt vragen of je echt meer nodig hebt. Dankzij een lichtere koets en een bijgewerkte motor daalde het verbruik, maar werd hij ook iets sneller. Al na 4,3 seconden staat de honderd kilometer per uur op de teller en dat is een forse 0,1 seconde sneller dan voorheen.

Van buiten onderscheidt de 65 AMG zich van de 63 AMG door de toevoeging van wat extra chroom. Mocht je dus een pijlsnelle limousine voorbij zien knallen en je wordt verblind door het zonlicht dat vanuit alle hoeken in je gezicht wordt weerkaatst, dan weet je dat je een S 65 AMG voorbij hebt zien stuiven. Voor de rest duiden de aaneengesloten uitlaatpijpen aan weerskanten van de diffuser en de diepe grom – geen brul op de aanwezigheid van een V12 in het vooronder.



Genève 2014: Mercedes-Benz S 65 AMGGenève 2014: Mercedes-Benz S 65 AMGGenève 2014: Mercedes-Benz S 65 AMGGenève 2014: Mercedes-Benz S 65 AMGGenève 2014: Mercedes-Benz S 65 AMGGenève 2014: Mercedes-Benz S 65 AMGGenève 2014: Mercedes-Benz S 65 AMG

Reacties op dit artikel



Gerelateerd nieuws

Stem nu voor de spot van de dag