Genève 2014: Jaguar XFR-S Sportbrake

Genève 2014: Jaguar XFR-S Sportbrake

Een leuke verschijning op de beurs van Genève vorig jaar was de Jaguar XFR-S. Als rebels alternatief voor de Duitse gevestigde orde moest dit model Jaguar weer het imago geven van een sportief merk, dat met mooie materialen en heerlijke motoren een Engels sfeertje weet te creëren. Een goed jaar later kwamen ze opeens met de Jaguar XFR-S Sportbrake, een model dat ze net op tijd voor Genève klaar hebben weten te stomen. Weet dit model meer aandacht te trekken dan zijn Duitse concurrenten?

Om dat voor elkaar te krijgen heeft Jaguar hem een opvallend blauw kleurtje meegegeven. Dankzij de felle kleur komen ook de sportieve details mooi naar voren, zoals de dikkere bumpers, de grovere sideskirts en natuurlijk de dikke diffuser met vier uitlaatpijpen. Onder de motorkap vinden we dezelfde motor als bij de XKR-S en de sedanversie, de XFR-S. 550 pk en 680 Nm zorgen samen voor een mooie cocktail die de sportieve stationwagen in 4,8 seconden naar de honderd kilometer per uur weet te stuwen. Fors langzamer dan de concurrentie van Mercedes-Benz en Audi, maar de Jaguar heeft alleen achterwielaandrijving en dat zorgt ook voor leuke momenten natuurlijk. Omdat Jaguar allesbehalve Duits is, hoeven zij geen rekening te houden met een beperking van de topsnelheid op 250 kilometer per uur. Pas bij 300 kilometer per uur stopt de wagen met versnellen. Je moet toch iets om de klanten naar je toe te trekken!



Genève 2014: Jaguar XFR-S SportbrakeGenève 2014: Jaguar XFR-S SportbrakeGenève 2014: Jaguar XFR-S SportbrakeGenève 2014: Jaguar XFR-S SportbrakeGenève 2014: Jaguar XFR-S SportbrakeGenève 2014: Jaguar XFR-S SportbrakeGenève 2014: Jaguar XFR-S SportbrakeGenève 2014: Jaguar XFR-S SportbrakeGenève 2014: Jaguar XFR-S Sportbrake

Reacties op dit artikel


Gerelateerde spots



Gerelateerd nieuws