Genève 2014: Ermini Seiottosei

Genève 2014: Ermini Seiottosei

Bijna ieder jaar is er in Genève wel een nieuw merk te bewonderen dat de harten van de bezoekers probeert te stelen. Dit jaar valt die eer te buit aan Ermini Seiottosei, een nieuw merk dat teruggrijpt naar het verleden om zo de sportieve inborst te verklaren. Bij het zien van dit model waren we al geïnteresseerd, maar de specificaties gooien helemaal hoge ogen.

Allereerst worden er tegenwoordig nauwelijks nog echt lichte wagens gebouwd. De Ermini weegt echter slechts 686 kilogram en dat is tegenwoordig echt uitzonderlijk. Dat zien we ook wel terug in de bouw van de wagen. Hij oogt als een circuittijger en het lijkt ons dan ook niet bevorderlijk om de wagen elke dag te gebruiken buiten het circuit om.

Voor de aandrijving wordt een motor van Renault gebruikt. De tweeliter grote viercilinder vinden we onder andere terug in de Megane RS, maar ook in de 45 AMG-reeks van Mercedes-Benz. Met 315 pk levert hij behoorlijk wat vermogen voor zo'n lichte wagen en dat zien we ook terug in de specificaties. Van nul-naar-honderd moet je in 3,5 seconden kunnen doen en de topsnelheid van 270 kilometer per uur is ook iets waar je je niet voor hoeft te schamen.

Een korte geschiedenisles over Ermini Seiottosei willen we julie niet onthouden. Het merk bestond al eerder, tussen 1946 en 1962 werden wagens gebouwd die tot 1955 meededen aan grote races als de Targa Florio en het bekendere Mille Miglia. In 2007 werd het merk nieuw leven ingeblazen en in 2012 kwamen ze met de eerste schetsen op de proppen. Nu, in 2014, is de ontwikkeling van het model klaar en staan we oog in oog met het productiemodel. Vinden jullie dit een geslaagd alternatief voor de Radicals in deze wereld?



Genève 2014: Ermini SeiottoseiGenève 2014: Ermini SeiottoseiGenève 2014: Ermini SeiottoseiGenève 2014: Ermini SeiottoseiGenève 2014: Ermini SeiottoseiGenève 2014: Ermini SeiottoseiGenève 2014: Ermini Seiottosei

Reacties op dit artikel


Stem nu voor de spot van de dag